Audi DPF FAP C-trocnik
BMW DPF FAP C-trocnik
Mercedes-benz DPF FAP C-trocnik
Opel DPF FAP C-trocnik
Skoda DPF FAP C-trocnik
Volvo DPF FAP C-trocnik
Volkswagen DPF FAP C-trocnik

Filtry DPF Katalizatory

Katalizator to trudny i kosztowny termin, jest on częścią układu wydechowego  wszystkich współczesnych samochodów osobowych spełniająca funkcję pozasilnikowego systemu zmniejszania ilości szkodliwych składników spalin. Dawniej nie były stosowane ze względu na mało rygorystyczne normy dotyczące emisji spalin. Dziś stosowane są również w innych urządzeniach napędzanych silnikiem spalinowym, ciężarówkach, autobusach, lokomotywach, wózkach widłowych, itp. Ma na celu zmniejszenie ilości szkodliwych związków chemicznych w gazach  wydechowych co powoduje że jest symbolem nowoczesności i szeroko pojętej czystości środowiska, mimo to u wielu kierowców nie zajął w świadomości należytego mu miejsca - szczególnie w Polsce.

Kupując samochód z katalizatorem (często specjalna adnotacja w dow. rej.) zobowiązujemy się do posiadania i dbania o jego sprawność. A jaka jest u nas rzeczywistość? Nagminnie jeździmy z usuniętym lub uszkodzonym katalizatorem nie chcąc zdawać sobie sprawy, ile spustoszenia czynimy wokół zaczynając bezpośrednio od naszych płuc, a na genetycznym obciążeniu naszych wnuków kończąc. Przyznajmy jednak obiektywnie, że podstawą problemu jest po prostu cena. Serwisy proponują katalizatory w nierealnych cenach średnio od 2500 zł przez 4000 do 8000 zł. Są to ceny niejednokrotnie przewyższające wartość rynkową samochodu. Jednak dzisiaj dysponujemy naprawdę konkurencyjną ofertą. Katalizatory uniwersalne metalowe, ceramiczne, oryginalne - nowe i używane, w cenach realnych - średnio od 300 do 1000 zł!!! Stosunkowo niska cena nie jest już barierą, pozwala zachować czystość środowiska i sumienia - mam "kata" i nie truję, więc żadna kontrola nie jest mi groźna!

Działanie katalizatora opiera się na reakcji  substancji zawartych w spalinach z katalizatorem. Optymalne warunki pracy katalizatora dobierane są dzięki sterowaniu silnikiem  na podstawie danych z sondy lambda.  Ze względu na inny skład spalin w silnikach o zapłonie iskrowym i samoczynnym stosowane są różne rodzaje katalizatorów.

Katalizatory w silnikach o zapłonie iskrowym powinny mieć możliwość zredukowania tlenków azotu oraz utlenienia tlenku węgla (do dwutlenku węgla) oraz węglowodorów (w wyniku reakcji powstaje woda oraz dwutlenek węgla).

W silnikach Diesel'a stosowane są katalizatory, które tylko utleniają tlenek węgla i węglowodory. Ze względu na specyfikę pracy tych silników (praca na ubogiej mieszance) niemożliwa jest jednoczesna redukcja tlenków azotu. Aby zredukować tlenki azotu coraz częściej stosowane są dodatkowe katalizatory np. wykorzystujące mocznik jako katalizator reakcji. Taki katalizator ulega jednak zużyciu.

Zamontowanie katalizatora jest co prawda możliwe w prawie każdym samochodzie (wyjątek stanowią te zasilane benzyną ołowiową), jednak jego prawidłowe działanie wymaga odpowiedniego składu mieszanki paliwowo-powietrznej (tak aby skład spalin umożliwił całkowitą reakcję między sobą szkodliwych substancji) oraz odpowiedniej temperatury samego urządzenia. Dlatego katalizator może działać na 100% swoich możliwości tylko w silnikach z wtryskiem sterowanym m.in. sondą lambda.

Ostatnie lata przyniosły duże zmiany w podejściu konstrukorów do problemu oczyszczania spalin. ponieważ katalizator rozpoczyna pracę po ogrzaniu do temperatury 700oC, przesunięto go maksymalnie w kierunku silnika i często nawet połączono w jedną całość z kolektorem wydechowym. Z powodu braku miejsca mają one nieregularne i indywidualne kształty, ogranicza to znacznie możliwość stosowania katalizatorów uniwersalnych. Równoległe zastosowanie drugiej sondy lambda za katalizatorem umożliwia kontrolę jakości spalin przez komputer pokładowy, ale i wymusza na właścicielu auta posiadanie skutecznie działającego urządzenia.

Nasza oferta skierowana jest również do klientów którzy nie chcą usuwać DPF/FAP. W ofercie posiadamy filtry regenerowane i nowe. Na sprzedawane przez nas filtry udzielamy gwarancji. Zakupione w naszej firmie filtry mogą być zamontowane u nas łącznie z obsługą polegającą na diagnostyce i przeprogramowaniu sterownika silnika.  Jeżeli podczas diagnostyki pojawią sie inne błędy, zawsze istnieje możliwość naprawy lub wymiany danego podzespołu.

Dzięki rozbudowanemu  znacznie magazynowi jesteśmy przygotowani do udzielenia pomocy w każdym przypadku, jeżeli jest to możliwe stosujemy katalizatory uniwersalne takich producentów jak JMJ oraz Cateran, w pozostałych trudniejszych przypadkach korzystamy z katalizatorów oryginalnych.

* Oferta ma  charakter informacyjny, a ceny mogą ulec zmianie.

 

Rzetelna Firma skup aut tczew koparki kołowe filtry oleju